كارآفريني

درباره وبلاگ

كارآفريني

ایده آل های هویت برند - قسمت دوم

يکشنبه پنجم 4 1401

...اعتبار...

 شرکت هایی که می دانند چه کسی و مظهر چه چیزی هستند، فرآیند هویت را از جایگاه قوت آغاز می کنند. آن ها برندهایی ایجاد می کنند که پایدار و صادق هستند. بیان برند باید با فلسفه ی وجودی،تاریخچه، فرهنگ،ارزش ها و شخصیت منحصر به فرد سازمان هماهنگ باشد.

...تمایز...

 برندها در رقابت بیسار نزدیک با یکدیگر پیش می روند تا توجه ما را به خود جلب کنند. دنیا جایی پر هیاهو و مملو از انتخاب های مختلف است. چرا مصرف کننده باید یک برند را بهتر از دیگران ببیند وبرگزیند؟ تمایز کافی نیست. برند ها باید تمایزشان را نشان دهند و درک این تفاوت ها را برای مشتریان تسهیل کنند.

 اگر برند شما ناگهان غیب شود، کسی دلتنگش می شود؟ نبود برند خوب، خلاء بزرگی ایجاد می کند.

وقتی همه به راست می روند، شما به چپ بروید.

 اگر می خواهید کسی جای شما را نگیرد همیشه متمایز باشید.

...دوام...

 برندها پیام آور اعتماد هستند.ما با سرعت بسیار بالایی در حال حرکت هستیم و نهادها، فناوری، علم ، سبک زندگی و واژگان نیز با روندی سریع در جریان هستند. مصرف کنندگان نسبت به علامت های تجاری آشنا و قابل شناسایی، احساس اطمینان خاطر می کنند. دوام، با داشتن تعهد به ارزش یک ایده ی بزرگ در طی زمان و ظرفیت پیشی گرفتن از تغییرات به دست می آید.

  علامت های تجاری باید بسیار ماندگار تر از خواسته های روز باشند

...انسجام...

 انسجام ویژگی است که اطمینان می دهد تمام قطعات طوری کنار هم قرار گرفته اند که احساس یکپارچگی به مشتری دست می دهد. لازم نیست خشک و محدود کننده باشد؛ بلکه مبنایی است که برای ایجاد اعتماد، تقویت وفاداری و ایجاد اشتیاق در مشتری طراحی می شود.

 هدف از ایجاد هویت برند فقط هماهنگی سطحی نیست، بلکه انسجام درونی مقصود ماست.

 انسجام چگونه بدست می آید؟

صدای واحد، یک ایده ی محوری پویا: شرکت جایگاه مورد نظر خود و این که چگونه می خواهد از سوی مشتریان درک ودیده شود را به روشنی بیان می نماید. کلیه روش های ارتباطی از سبک بیان با ثباتی استفاده می کنند و حول یک ایده ی محوری پویا تکامل می یابند.

یک استراتژی شرکتی:متناسب با فعالیت شرکت ها در حوزه های کاری مختلف، هماهنگی منجر به آگاهی و پذیرش ابتکار های جدید می شود.

هر نقطه ی تماس: انسجام، از درک نیاز ها و ترجیح های مشتری هدف و تجربه نسبت به برند شکل می گیرد و موجب درک مطلوب از برند می گردد. به هر نقطه ی تماس، به صورت یک تجربه برند نگریسته می شود.

ظاهر و احساس: سیستم هویت برند از نظر ساختاری و بصری یکپارچه است. این سیستم بر مبنای معماری برند یکپارچه شکل می گیرد و از رنگ ها، حروف و فرمت های طراحی شده ی خاصی استفاده می کند. سیستم هویت باعث شناسایی سریع تر شرکت می شود و از ویژگی های برند در رسانه های مختلف پشتیبانی می کند.

کیفیت یکپارچه:کیفیت بالا و یکپارچه از توجه و دقتی نشات می گیرد که در تولید هریک از محصولات و خدمات شرکت رعایت شده است. هرچیزی پایین تر از کیفیت عالی به کاهش ارزش دارایی هم از جنبه ی ضمیر خودآگاه و هم ناخودآگاه منجر خواهد شد.

شفافیت و سادگی: استفاده ی مستمر از یک زبان روشن، در برقراری ارتباط مشتری با محصولات و خدمات به وی کمک می کند تا در میان حق انتخاب های مختلف گیج و سردرگم نشود. نام گذاری منطقی و سازگار با معماری برند حق انتخاب را برای مشتری آسان تر می سازد.

...انعطاف پذیری...

 نوآوری مستلزم برندهایی است که انعطاف پذیری دارند.

 برندهایی که پذیرای تغییرات هستند، باید سیستم هویت برند انعطاف پذیری داشته باشند تا به سرعت، فرصت های جدید بازار را در اختیار بگیرند.

 بهترین خصیصه آینده این است که روز به روز اتفاق می افتد.

 انعطاف پذیری در بازاریابی: یک هویت برند موثر، جایگاه شرکت را بر تغییر و رشد در آینده قرار می دهد. هویت برند باید در دامنه ی گسترده ای ازنقاط تماس با مشتری – از وب سایت تا صورت حساب، از یک وسیله ی نقلیه تا محیط خرده فروشی – فعالانه عمل کند. سیستم خوب موجب تحول روش ها  و استراتژی بازاریابی می شود.

 معماری برند: سیستم های هویت برند باید دارای شاخه های زیادی باشند؛ به عبارت دیگر، بازاریابی هر محصول یا خدمت جدید از طریق معماری برند ماندگار، انعطاف پذیر و منطقی گسترده تسهیل می گردد تا آینده را پیش بینی نماییم.

تازه، مرتبط و قابل شناسایی: کتابچه هویت برند، خلاقیت را در درون پارامترهایی تشویق می کند تا همواره از قابلیت شناسایی سریع برند حمایت نماید. توازن دقیق میان خلاقیت و کنترل این امکان را به وجود می آورد تا به استاندارد های هویت وفادار باشیم و در عین حال اهداف بازاریابی را نیز محقق سازیم.

...تعهد...

برند سرمایه ای است که باید ازآن حفاظت و نگهداری نمود و آن را پرورش داد.

 مدیریت دارایی: مهم ترین ویژگی یک هویت ماندگار، پذیرش مسئولیت و مدیریت این دارایی است که شامل نام برند، علامت های تجاری، سیستم و استاندارد ها می باشد.

...ارزش...

هدف اصلی بسیاری از شرکت ها ایجاد ارزش است. تلاش برای ماندگاری، موجب افزایش ارزش گفتگو با مصرف کنندگان گردیده است. مدل جدید کسب و کار در تمام برندها عبارت است از: مسئولیت پذیری اجتماعی، توجه به محیط زیست و سودآوری.

برند سرمایه ای ناملموس است؛ هویت برند که شامل تمامی جلوه های ملموس از بسته بندی تا وب سایت می شود، این ارزش را تقویت می کند.

 هویت برند یک سرمایه است:به هویت برند به صورت یک ابزار کسب و کار استراتژیک و سرمایه ای نگریسته می شود که از هر فرصتی برای ایجاد آگاهی، افزایش شناخت، انتقال منحصر به فرد بودن و کیفیت و نیز نمایش تمایز رقابتی استفاده می کند. تعهد به استانداردهای یکسان هویت برند و پیگیری مستمر کیفیت، از اولویت های مهم کاری هستند.


(0) نظر
X